- Indico style
- Indico style - inline minutes
- Indico style - numbered
- Indico style - numbered + minutes
- Indico Weeks View
Cílem konference je zvyšovat kompetence a odbornost pedagogických pracovníků v oblasti primární prevence rizikového chování. Díky tomu se udrží kvalita a efektivita preventivních aktivit, což bude mít příznivý dopad na žáky a studenty, jejichž spokojenost a zdraví je cílem nás všech zúčastněných.z
Letošní XIII. ročník konference se bude zabývat tématem bezpečí a dobrého klimatu ve školách.
PhDr. Věra Neusar
Mgr. František Štefek (ředitel PPP a SPC OK)
Mgr. Jana Havlíková (ministerský rada, odbor základního vzdělávání a mládeže, MŠMT ČR)
RNDr. Aleš Jakubec, Ph.D. (člen Rady Olomouckého kraje, Krajský úřad Olomouckého kraje)
Mgr. Miroslav Gajdůšek, MBA (vedoucí Odboru školství a mládeže krajského úřadu, Krajský úřad Olomouckého kraje)
PhDr. Ladislav Spurný (krajský školský koordinátor primární prevence, Krajský úřad Olomouckého kraje)
Není to o tom „jestli“, je to o tom „kdy“. Neštěstí se děje a nevyhýbá se ani škole. Ať už se stane přímo v ní nebo lidem ze školy mimo ni. Může jít o tornádo, povodeň, ale také o nemoc, úraz, spáchaný trestný čin nebo úmrtí. Postoj školy a lidí v ní může výrazně pomoci i ublížit. Pojďme se podívat, co bychom měli a mohli dělat, co pomáhá, co naopak škodí.
V tomto příspěvku budou účastníci seznámeni se základními principy fungování supervize a jejími specifiky ve školním prostředí. Autorka má letité zkušenosti se supervizí ve školním prostředí: s učiteli, vedením škol, asistenty, školními družinami, školními poradenskými pracovišti, v poradnách i ústavní výchově. Zažila zavádění supervize, které vyústilo v mnohaletou pravidelnou spolupráci i případy, kdy se zavedení supervize vůbec nepodařilo. Příspěvek nabízí evidence based data o fungování supervize ve školách i příklady žité praxe. Zabývá se specifickými překážkami i benefity supervize ve škole. Klade si otázku, v čem může dlouhodobá supervize přispět k dobrému klimatu ve škole? Potřebují učitelé supervizi? Bojí se školství supervize? Bojí se supervizoři škol?
Malé pohoštění formou rautu v předsálí auditoria.
Workshopy budou probíhat ve čtyřech samostatných učebnách. V obou časech probíhají naprosto stejné workshopy. Početní limit účastníků je 25 osob na každý workshop, přihlašování probíhá při registraci v předsálí.
Při začátku nového školního roku se společně podíváme na to, jak pomoci techniky utváření blízkého vztahu se žákem, budeme efektivně společně fungovat v krizových situacích, a i v momentech, kdy se ztrácí motivace studenta.
Na workshopu zreflektujeme pohled na ustálenost našeho myšlení a nabídneme si techniky, jak se dostat z důlku vlastních domněnek k užitečným řešením situací. A stejně tak se budeme zabývat vším, co z našeho setkání vznikne. Co si odnesete: techniky, jak se napojit na žáky po prázdninách; uvědomění, že vzájemné napojení se ve třídě zvyšuje efektivitu práce žáků v průběhu školního roku; aktivní naladění na nový školní rok.
Hravý workshop s týmovou soutěží o čokoládu. Na podkladu pohodové aktivity si účastnici zvědomí některé naše mocné obranné mechanismy, které známe všichni, ale ve větší míře je zažívají právě žáci s opakovaným neúspěchem. Praxi společně shrneme do teoretického rámce a posdílíme návody, doporučení k přetržení zamotaného cyklu neúspěšných pokusů 5, 5, ... Workshop je možné vzít i jako inspiraci pro sborovnu – stmelování i učení zároveň.
Kdo by neznal pexeso. Otáčíme obrázkové kartičky, snažíme si zapamatovat jejich umístění a najít tak kombinaci dvou stejných. Kdo najde více dvojic, vyhrál. Pexeso pomáhá rozvíjet zejména paměť a koncentraci. Pexeso je kompetitivní hra, při níž dva nebo více hráčů soutěží o prvenství. ...Ale! Dá se pexeso využít i jinak? Co takhle pro práci se třídou nebo s individuálním klientem? Musí být pexeso papírové? Můžeme jej hrát kooperativně? Přijďte se inspirovat, jak využít pexeso netradičním způsobem, jak si třeba vyrobit vlastní pexeso, jak jej využít pro rozvoj jiných dovedností a kompetencí, jako třeba komunikace, spolupráce a další.
Máte podezření, že Váš žák či žákyně může mít obtíže s jídlem? Nejste si jisti, jak komunikovat se žákem/žákyní ohledně možných poruch příjmu potravy? Na workshopu se dozvíte, jak toto téma citlivě otevřít, jakým způsobem vést rozhovor a čeho se vyvarovat.
Obsahem přednášky bude úvod do problematiky aktivní útočník ve školském zařízení. Činnost a komunikace s Policií ČR po zahájení útoku. Zvládnutí útoku ve školském zařízení. Zásah Policie ČR v místě útoku a prevence útoku a jeho odhalení v přípravné fázi.
Workshopy budou probíhat ve čtyřech samostatných učebnách. V obou časech probíhají naprosto stejné workshopy. Početní limit účastníků je 25 osob na každý workshop, přihlašování probíhá při registraci v předsálí.
Při začátku nového školního roku se společně podíváme na to, jak pomoci techniky utváření blízkého vztahu se žákem, budeme efektivně společně fungovat v krizových situacích, a i v momentech, kdy se ztrácí motivace studenta.
Na workshopu zreflektujeme pohled na ustálenost našeho myšlení a nabídneme si techniky, jak se dostat z důlku vlastních domněnek k užitečným řešením situací. A stejně tak se budeme zabývat vším, co z našeho setkání vznikne. Co si odnesete: techniky, jak se napojit na žáky po prázdninách; uvědomění, že vzájemné napojení se ve třídě zvyšuje efektivitu práce žáků v průběhu školního roku; aktivní naladění na nový školní rok.
Hravý workshop s týmovou soutěží o čokoládu. Na podkladu pohodové aktivity si účastnici zvědomí některé naše mocné obranné mechanismy, které známe všichni, ale ve větší míře je zažívají právě žáci s opakovaným neúspěchem. Praxi společně shrneme do teoretického rámce a posdílíme návody, doporučení k přetržení zamotaného cyklu neúspěšných pokusů 5, 5, ... Workshop je možné vzít i jako inspiraci pro sborovnu – stmelování i učení zároveň.
Kdo by neznal pexeso. Otáčíme obrázkové kartičky, snažíme si zapamatovat jejich umístění a najít tak kombinaci dvou stejných. Kdo najde více dvojic, vyhrál. Pexeso pomáhá rozvíjet zejména paměť a koncentraci. Pexeso je kompetitivní hra, při níž dva nebo více hráčů soutěží o prvenství. ...Ale! Dá se pexeso využít i jinak? Co takhle pro práci se třídou nebo s individuálním klientem? Musí být pexeso papírové? Můžeme jej hrát kooperativně? Přijďte se inspirovat, jak využít pexeso netradičním způsobem, jak si třeba vyrobit vlastní pexeso, jak jej využít pro rozvoj jiných dovedností a kompetencí, jako třeba komunikace, spolupráce a další.
Máte podezření, že Váš žák či žákyně může mít obtíže s jídlem? Nejste si jisti, jak komunikovat se žákem/žákyní ohledně možných poruch příjmu potravy? Na workshopu se dozvíte, jak toto téma citlivě otevřít, jakým způsobem vést rozhovor a čeho se vyvarovat.
Obsahem přednášky bude úvod do problematiky aktivní útočník ve školském zařízení. Činnost a komunikace s Policií ČR po zahájení útoku. Zvládnutí útoku ve školském zařízení. Zásah Policie ČR v místě útoku a prevence útoku a jeho odhalení v přípravné fázi.