- Indico style
- Indico style - inline minutes
- Indico style - numbered
- Indico style - numbered + minutes
- Indico Weeks View
Cílem konference je zvyšovat kompetence a odbornost pedagogických pracovníků v oblasti primární prevence rizikového chování. Díky tomu se udrží kvalita a efektivita preventivních aktivit, což bude mít příznivý dopad na žáky a studenty, jejichž spokojenost a zdraví je cílem nás všech zúčastněných.
Letošní XIV. ročník konference se bude zabývat tématem duševního zdraví a wellbeingu.
Cílem projektu je nabídnout pedagogickým pracovníkům dostatečnou podporu pro to, aby každý ve škole mohl najít rovnováhu mezi svými možnostmi a nároky, které jsou na něj kladeny.
Konference „Duševní pohoda na školách“ nabídne konkrétní inspiraci, jak o wellbeing v prostředí školy pečovat. Účastníci se seznámí s možnostmi komplexní podpory, která ve školách vylepší pohodu dětí i vyučujících.
To, jak nastavit kvalitní a efektivní prevenci duševního zdraví ve školách v Olomouckém kraji. Všechny teoretické i prakticky orientované příspěvky (přednášky i workshopy) budou mít v tomto kontextu primárně preventivní akcent.
Náročností současné doby se zvyšují i požadavky na odbornost pedagogických pracovníků. Nejen, že děti vzdělávají, ale musí umět reagovat i na jejich případné psychické nepohody a musí taky dokázat korigovat jejich náročné chování. U vyučujících se pak stres může odrážet na kvalitě výuky a může vést třeba až k předčasnému odchodu z profese.
PhDr. Věra Neusar
Mgr. František Štefek (ředitel PPP a SPC OK)
Mgr. Jana Kubecová (pracovnice MŠMT ČR)
Mgr. Svatopluk Binder, Ph.D. (náměstek hejtmana, Krajský úřad Olomouckého kraje)
Mgr. Miroslav Gajdůšek, MBA (vedoucí Odboru školství a mládeže krajského úřadu, Krajský úřad Olomouckého kraje)
PhDr. Ladislav Spurný (krajský školský koordinátor primární prevence, Krajský úřad Olomouckého kraje)
Obsahem příspěvku jsou možnosti podpory a rozvoje wellbeingu jako nástroje duševní pohody a zdraví v prostředí mateřských, základních a středních škol. Základem příspěvku je přesvědčení, že všichni chceme vést šťastný, zdravý, angažovaný a smysluplný život. Být ve spojení s ostatními lidmi, učit se a růst, prosperovat. Příspěvek vychází z modelu PERMA(H) Martina Seligmana, který se dle výzkumů a studií ukazuje jako jeden z nejefektivnějších přístupů při podpoře pozitivního myšlení a osobní pohody.
Počty dětských sebevražd opět vzrostly, ačkoliv hovořit o trendech je složitější, než se na první pohled zdá. V průběhu semináře se podíváme na statistická data, informace zjištěné ze spisových materiálů a neveřejné statistiky kriminalistů. Posluchači se dozví o hlavních příčinách, motivacích a vlivu moderních technologií na tento druh tragického jednání.
Malé pohoštění formou rautu v předsálí auditoria.
Workshopy budou probíhat ve čtyřech samostatných učebnách. V obou časech probíhají naprosto stejné workshopy. Početní limit účastníků je 25 osob na každý workshop, přihlašování probíhá při registraci v předsálí.
Jak vypadá každodenní život dětí ve virtuálním prostoru? Na workshopu společně nahlédneme do světa sociálních sítí, influencerů a digitálních trendů, které formují hodnoty, postoje a chování nejmladší generace. Zaměříme se také na roli umělé inteligence – jak ji děti používají, jak jim může pomoci ve vzdělávání či kreativní činnosti, ale také jaká rizika s sebou přináší. Workshop nabízí praktický pohled pro pedagogy, rodiče i pracovníky s mládeží, kteří chtějí lépe rozumět online realitě dětí a dospívajících.
Jak aktuálně vytvořit účinná pravidla pro generaci současných dětí. Praktické ukázky a metodické doporučení k jejich tvorbě a uplatňování ve třídě, odlišnosti na 1. a 2. stupni.
Workshop bude prakticky zaměřen na možnosti měření studijní spokojenosti na druhém stupni základních a středních škol (odborná učiliště, maturitní obory). Pozornost bude rovněž věnována identifikaci rizikových faktorů, které mohou vést k předčasnému odchodu studentů ze vzdělávání a celkově možnostem evaluace na středních školách. Účastníci workshopu budou seznámeni s dostupnými nástroji k měření výše uvedených fenoménů. Workshop je určen metodikům prevence, výchovným poradcům, kariérovým poradcům a školním psychologům základních i středních škol.
Máte podezření na problémy žáka s pornografií a nevíte, jak začít rozhovor? Workshop nabídne úvod do problematiky a praktické strategie pro citlivé otevření tématu. Získáte návod, jak vést rozhovor a čemu se vyhnout, s cílem podpořit duševní pohodu žáků.
Workshop s názvem „Prokoukl to! A ty?“ je zaměřený na aktuální hrozby a podvodné praktiky v online prostředí, se kterými se může setkat každý z nás. Účastníci získají základní přehled o problematice kybernetické kriminality, seznámí se s nejčastějšími typy podvodů i konkrétními případy z regionu. Součástí programu jsou také krátké video spoty s autentickými výpověďmi poškozených, kteří sdílí své osobní zkušenosti s kyberpodvody. Cílem workshopu je zvýšit informovanost a posílit schopnost účinně reagovat na rizikové situace v digitálním světě.
Odlehčený interaktivní náhled do zpravodajství, časopisů a informací v kontextu našich mozkových procesů. Jak se šíří emoce, jak si způsobujeme dopaminové vyčerpání ze sociálních sítí a proč "tohle za nás nebylo"...
Workshopy budou probíhat ve čtyřech samostatných učebnách. V obou časech probíhají naprosto stejné workshopy. Početní limit účastníků je 25 osob na každý workshop, přihlašování probíhá při registraci v předsálí.
Jak vypadá každodenní život dětí ve virtuálním prostoru? Na workshopu společně nahlédneme do světa sociálních sítí, influencerů a digitálních trendů, které formují hodnoty, postoje a chování nejmladší generace. Zaměříme se také na roli umělé inteligence – jak ji děti používají, jak jim může pomoci ve vzdělávání či kreativní činnosti, ale také jaká rizika s sebou přináší. Workshop nabízí praktický pohled pro pedagogy, rodiče i pracovníky s mládeží, kteří chtějí lépe rozumět online realitě dětí a dospívajících.
Jak aktuálně vytvořit účinná pravidla pro generaci současných dětí. Praktické ukázky a metodické doporučení k jejich tvorbě a uplatňování ve třídě, odlišnosti na 1. a 2. stupni.
Workshop bude prakticky zaměřen na možnosti měření studijní spokojenosti na druhém stupni základních a středních škol (odborná učiliště, maturitní obory). Pozornost bude rovněž věnována identifikaci rizikových faktorů, které mohou vést k předčasnému odchodu studentů ze vzdělávání a celkově možnostem evaluace na středních školách. Účastníci workshopu budou seznámeni s dostupnými nástroji k měření výše uvedených fenoménů. Workshop je určen metodikům prevence, výchovným poradcům, kariérovým poradcům a školním psychologům základních i středních škol.
Máte podezření na problémy žáka s pornografií a nevíte, jak začít rozhovor? Workshop nabídne úvod do problematiky a praktické strategie pro citlivé otevření tématu. Získáte návod, jak vést rozhovor a čemu se vyhnout, s cílem podpořit duševní pohodu žáků.
Workshop s názvem „Prokoukl to! A ty?“ je zaměřený na aktuální hrozby a podvodné praktiky v online prostředí, se kterými se může setkat každý z nás. Účastníci získají základní přehled o problematice kybernetické kriminality, seznámí se s nejčastějšími typy podvodů i konkrétními případy z regionu. Součástí programu jsou také krátké video spoty s autentickými výpověďmi poškozených, kteří sdílí své osobní zkušenosti s kyberpodvody. Cílem workshopu je zvýšit informovanost a posílit schopnost účinně reagovat na rizikové situace v digitálním světě.
Odlehčený interaktivní náhled do zpravodajství, časopisů a informací v kontextu našich mozkových procesů. Jak se šíří emoce, jak si způsobujeme dopaminové vyčerpání ze sociálních sítí a proč "tohle za nás nebylo"...